9 Kasım 2016 Çarşamba

Mıncıklama Rehberi 16. Seri - Lego Minifigures

Series 16

Aslında bu seri için mıncıklama rehberi hazırlamayacaktım. Zaten becerebilenlerin rehbere ihtiyacı yok :), kutudaki resimlerine bakarak da bulabilirsiniz. Beceremeyen de rehberle de beceremiyor zaten :).

Ama yeni seriyi almaya gitmeden önce önüme broşürün çıktısını almış bakıyordum ki, yine de içim rahat etmedi. Bu sefer farklı bir yaklaşımla birkaç noktadan bahsedeyim dedim.

Kısaca sadece çok net olan parçalardan bahsedeceğim. Tabii ki bir figür birçok parçadan oluşuyor, şansa, denk gelmesine ve hissetme kabiliyetinize göre daha farklı parçalardan da pakettekileri yakalayabilirsiniz.

Önce tabii ki yine kısaca dikkat edilmesi gerekenler:
  • Paketi önce sallayın, parçaların birbirinden ayrılmasını sağlayın.
  • Broşür ve taban parçasına takılmayın, hatta mümkünse ikisini poşetin kenarına ayırın.
  • Özellikle aradığınız bir figür olsa varsa bile onu bulmaya odaklanmayın. O zaman insanın kafası karışıyor gerçekten. Elinizdeki pakette hangi parçalar olduğunu anlamaya çalışın, aradığınız değilse bırakın.
Mesela Babysitter arıyorsunuz, bebek ya da biberon bulmaya odaklanmayın. Paketi elinize alın, kare parçaya mı denk geldiniz, paketi bırakın, Babysitter değil çünkü :). Tanıdık bir parça bulana kadar böyle devam edin.

Ancak aradığınız figürün çok net bir ayrımı varsa ona odaklanabilirsiniz. Mesela penguen arıyorsanız, elinize aldığınız her paketin bacak parçasını bulun ve oynayıp oynamadığına bakın. Oynamıyorsa emin olmak için devam edersiniz, oynuyorsa koyun kenara.
(Bu yaklaşımla arayabileceğiniz figürler Ice Queen, Banana Guy, Penguin Boy.)
  • Çok net olmayan figürler için tek parça bulup gaza gelmeyin. Diğer parçaları da yoklayıp emin olmaya çalışın.
Çok net olan figür hangisi mesela? Ice Queen. O koca etek parçasını hissettikten sonra başka parçaya ihtiyacınız yok, karıştırmak imkansız. Ama örneğin penguen adamı arıyorsunuz (yine penguen:)), küçük penguenli araştırmacı ile karışabilir. Fotoğraf makinesi olabilecek bir parça daha var mı diye bakmaya çalışın.

Şu linkten White Fang'in incelemesine göz atabilirsiniz. Parçaları ayırıp çektiği fotoğraflar çok işe yarıyor. Ben de aşağıdaki fotoğrafları ondan aldım zaten.

Gelelim ipuçlarına:

ICE QUEEN

Etek. Bu kadar :).

29645882492_89786afd1f_o_d.jpg

DESERT WARRIOR

Kılıç. (Şekline dikkat korsanla karışmasın)
Kılıcın şeklinden anlayamıyorsanız pakette kare parça olup olmadığına bakın. Kare varsa elinizdeki Scallywag Pirate, yoksa Desert Warrior.

Sarık da eski serilerde flüt çalan keşişte vardı, tanıdık gelebilir ama tek başına yeterli değil.

29757833495_4b04845105_o_d.jpg

CYBORG

Her seride bir tane var bunlardan, hiç sevmiyorum. Hissetme yöntemi de hep aynı, göğüs zırhı.

Silahtan gideceksiniz, şekline dikkat edin, hırsızın da silahı var. Saç hiç ayırt edici değil ama, elinize gelirse dikkat edin Desert Warrior'ın sarığı ile karışmasın.

29757823755_92b160771e_o_d.jpg

CUTE LITTLE DEVIL


Tırpan. Elindeki şeyin adı tırpan değil mi?

Kanatlar da büyük ve hissetmesi kolay bir parça.

Eğer özellikle bu figürü arıyorsanız, elinize aldığınız paketin bacaklarını bulun. Hareket etmiyorsa Penguen Adam ya da Şeytan Adam olacaktır. Penguenin sadece başlığı ve minicik buz patenleri var, aşağıdaki gibi kalabalık parçalar hissederseniz (kanatlar kesin tanıdık gelecektir) elinizdeki Devil Boy'dur.

29466151810_ce0a1a79c9_o_d.jpg

SPOOKY BOY

Kitap. Simpsons serisini aldıysanız kitap tanıdık gelecektir.

29132997923_78f1e3c223_o_d.jpg

HIKER


Kare parça bir de biraz daha minik bir kare parça daha. Yani 2x2 ve 1x1 parçaları hissedin. Büyük kare parça korsanda da var, dikkat.

29646115122_60d29e3758_o_d.jpg

WILDLIFE PHOTOGRAPHER


Hangi ayrıntı kolayınıza gelirse oradan bulun. Çok yardımcı oldum değil mi :). Ama en ayırıcı parça fotoğraf makinesi.

Ben başlıktan başladım mesela, elime yuvarlak ortasında boşluk olan bir parça geldiğinde elimdekinin Wildlife Photographer olabileceğini düşündüm. İlk paketi biraz daha yoklamaya devam edince elime ok geldi ama, Rogue'muş. Başka bir pakette yine başlığa denk geldim, bu sefer fotoğraf makinesini de buldum ve fotoğrafçı olduğundan emin oldum.

Başlık tek başına yanıltıcı olacaktır, penguen adamla, okçu ile, boksör ile karışması çok olası. Ama elinize en kolay gelecek parça da başlık.
Fotoğraf makinesi ayırt edici. Penguenden emin olursanız (kanatları sayesinde) o da ayırt edici parça. Dikkat edin bebekle karışmasın ama.
29758111535_144bcaefd6_o_d.jpg

KICKBOXER


Ben bu figürü saçtan bulmayı tercih ediyorum. At kuyruk saç hissetmesi çok kolay ve eski serilerden çok tanıdık bir parça. Bu seride de başka at kuyruklu yok. Yalnız dikkat iki kuyruk ile karıştırmayın, Babysitter'ın saçları iki kuyruk çünkü.
29758103325_e9b8b80ed7_o_d.jpg

SCALLYWAG PIRATE


Kare parça + kılıç. Kılıcın şekline takılmayın, yanındaki kare parçayı bulun.
29130746674_4576b037f6_o_d.jpg

PENGUIN BOY

Oynamayan bacaklar, sonra da ayırt edici her hangi bir parça. Gövdedeki kanatlar olabilir, başlık olabilir. Elinizdekinin Cute Little Devil olmadığını anlayacağınız herhangi bir şey yeterli.
29646080222_959644d169_o_d.jpg

ROGUE


Ok. Sırtına taktığı ok çantası da benim için ayrıt ediciydi, elime sürekli o geldi.
29758079195_cfdd2d9a8b_o_d.jpg

DOG SHOW WINNER


Köpek ya da kupa. Bence kupa hissetmesi daha kolay bir parça. Köpeğe odaklanmak biraz daha zor, ilk etapta penguen ya da bebek ile karışabilir.
29130707944_cbd6757f02_o_d.jpg

MARIACHI

Şapka, gitar. Bulması en kolay figürlerden.
29722414136_d6cb2f5a91_o_d.jpg

SPY 

Tabanca ile de yürüyebilirsiniz ama ben ip+gözlüğü tercih ederim. İp biraz daha yumuşak, paketin içinde ele hemen geliyor ve farklılığı anlaşılıyor.
29466044600_499ffa46aa_o_d.jpg

BANANA GUY

Tabi ki muz :). O koca parça hemen elinize geliyor zaten.
29466030890_4d7d473d3b_o_d.jpg

BABYSITTER

Bebekten de ilerleyebilirsiniz ama biberon ve iki kuyruk saç daha kolay bence. Hatta en net parça saç parçası.
29722356546_9107f8c639_o_d.jpg
875
Ben ilk gidişimde en çok beğendiğim figür olan Penguin Boy'u aradım. Biraz uğraştırdı ama buldum sonunda :). Bir buçuk kutudaki paketlerin çoğuna baktım :). Hemen hemen tüm figürler elime geldi, mıncıklama rehberini de bu sefer masa başında değil pratik sahibi olarak yazmış oldum :).

Kolay gelsin!

0 yorum:

Yorum Gönder