30 Haziran 2016 Perşembe

Postcrossing / Neden sürekli Rusya'ya kart atıyorum?


Siz de Postcrossing'te her aldığı adres Rusya çıkanlardan mısınız? Kulübe hoş geldiniz.

21 tane kart gönderdim, sadece iki tanesi  farklı ülkelere idi. O adresleri de Postcrossing'i ilk açtığımda almıştım. Sonra hep Rusya geldi. Ben de bunu Rusların Postcrossing'te oldukça kalabalık olmasına bağlayıp kaderime razı olmuştum ki yeni bir şey öğrendim.


Meğer Postcrossing'te "aynı anda aynı ülkeye birden fazla kart göndermek" diye bir seçenek varmış. Ne zaman, nasıl yaptım bilmiyorum ama bunu işaretlemişim. Öyle olunca da set olarak arka arkaya aldığım tüm adresleri aynı ülkeden veriyor haliyle. E Ruslar gerçekten de sayıca fazla olduğu için her seferinde tüm adresler Rusya'ya denk geliyor.

Ben bunu bambaşka bir konuda soru sormak için Help kısmını açınca keşfettim. Herhalde bu konuda o kadar çok soru alıyorlar ki daha soramadan açıklamışlar :).


Tabii ki Rusya adresleri almak yine de kaçınılmaz, ama en azından bu seçenekteki işareti kaldırırsanız arada farklı ülkelere de kart atabilirsiniz.

Settings'den Profile kısmına gireceksiniz, seçenek burada.

341

Ayrıca aynı menüde "kendi ülkene ve ülkenden kart gönderme ve alma" seçeneği de var. Bana Kayseri'den gelen kart için boşuna şaşırmışım yani :). Ama gönderen kişi de adresimi alınca şaşırdığını yazmıştı, yalnız değilim en azından.

Ben ilk seçenek için işareti kaldırdıktan sonra henüz adres alamadım. Yeni adres alabilmek için son gönderdiklerimin ulaşmasını bekliyorum. Bakalım bundan sonraki dağılım nasıl olacak :).

4 yorum:

  1. Ben de bu secenek secili olmamasina ragmen cok fazla rusya cikiyor bir de almanya. Surekli bu iki ulkeye kart gondermek sıkıcı olmaya basladi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruslar çok kalabalık olduğu için yine de sürekli denk geliyorlar :).
      Ben direct swap ile de kart göndermeye başladım, bir de bana kart atan bazı kişilere cevap da yazıyorum. Normal süreçten daha çok keyif veriyor açıkçası.

      Sil
  2. Direct swap'a cok isinamadim ben. Amaca yonelik mekanik bisey gibi geldi. Ama cevap yazmak cok hosmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben de baştan öyle düşünmüştüm ve o seçeneği işaretlememiştim.
      Ama sonra şansa mı bilmiyorum, bana mesaj atanların hiçbiri amaca yönelik çıkmadı :). Genelde İstanbul'dan kart isteyip postcrossingte denk gelmemiş olanlar mesaj attı ve yazılı olarak kartlar gönderdik hepsiyle.
      Hatta birisi Ayasofya'yı çok sevdiğini ve merak ettiğini söylemişti, Ayasofya ile ilgili kart varsa göndermemi rica etti. Boş kart olarak göndermiyoruz, yazışıyoruz ve sürekli olarak kartlaşmaya başladık. Hatta mesaj atmıştım, haftasonu Eminönü'ne gidip Ayasofya kartı alacağımı söylemiştim, o sırada Beyazıt'ta bomba patlamıştı, mesaj atmıştı nasıl olduğumu sormuştu hemen o gün, kart almaya gitmiş olabilirim ve başıma bir şey gelebilir diye merak etmiş :).
      Direct swap'ten de hoş kullanıcılarla tanışma imkanı oluyor :).

      Sil