10 Haziran 2016 Cuma

Moleskine 2017 Ajandaları

735
358
Daha yaz gelmeden 2017 ajandalarını piyasaya sürüp, beni yeni bir karar vermenin eşiğine bırakan Moleskine'e teşekkürlerimle...

18 aylık olan haftalık ajandalar çok daha önceden piyasaya çıkmıştı. 2016 Haziran-2017 Aralık dönemini kapsadığı için mantıklı da tabii. Ama 2017 ajandalarının erken çıkması benim heyecanımı biraz azaltıyor açıkçası. Eylül ya da ekim gibi, gelecek seneyi düşünmeye başladığımız dönemde çıksa daha heyecanlı olacak bence. Ama neyse, böyle de karar vermek ve bedava kargo kampanyalarını beklemek için bolca zamanımız oluyor :).

2017 için çıkan tüm ajanda kapaklarını şu linkten inceleyebilirsiniz: Moleskine 2017 Diaries

Düz renkli kapaklar yine var tabi ki, onlar haricinde 2017'nin limited edition kapakları Peanuts, Batman ve Le Petit Prince olmuş.

Ayrıca bu sene beni ilgilendiren önemli bir değişiklik var ki, Peanuts kapakları deri değil kanvas. 2016'da sadece Küçük Prens serisi böyleydi, önümüzdeki yıl için Peanuts da kanvasa evrilmiş.

Aslında ben kanvas kapaklara karşı biraz ön yargılıydım. Ajandamı sürekli yanımda taşıdığım için başına bir sürü şey geliyor, kanvasın leke tutacağını düşünüyorum. Moleskine'in Creativiy Challenge hediyeleri olarak gönderdiği paket ile bu önyargım biraz kırıldı. O hediyelerin arasında kanvas kapaklı Le Petit Prince ajanda da vardı, canlı canlı elime alınca dokusu ve görünümü çok hoşuma gitti. Accessorize'daki defterlerin kapakları gibi düşünün, sadece ondan daha pürüzsüz ve daha kaliteli.Sanırım kirlenmesini çok da kafaya takmayacağım, defterdeki her kalem boyası her kahve lekesi o yıla ait bir yaşanmışlık sonuçta :).

Yeni ajandaların çıktığını görünce tabi ki hemen haftalık olanların Peanuts kapaklarına baktım. Küçük boyda en sevdiğim Snoopy hali var, kulübesinin üzerinde Red Baron'culuk oynadığı pozu :).

Haftalık Küçük Boy Ajanda Kapağı

Bu yıl küçük boy ajanda kullandım, yanımda sürekli taşıdığım için boyutu ve ağırlığı nedeniyle küçük almıştım ama sanki sayfaları yetmiyor. Önümüzdeki yıl için "Büyük boy mu kullansam acaba?" diye düşünüyordum, kapak desenlerine göre karar verecektim. Peanuts ya da Batman en beğendiğim kapak küçük ya da büyük hangisinde olursa onunla devam ederim diye düşünmüştüm :). Ama tabii ki bu kadar basit olmadı, büyük boy haftalık ajandanın kapağını da çok sevdim :).

Haftalık Büyük Boy Ajanda Kapağı

Bu çizimin kupası da var bende, Peanuts kupalarından en sevdiğim çizim olmuştu.

Önümüzdeki yıl haftalık Moleskine ajandamın yanı sıra, günlük ve anı defterimi birleştirip tek bir defter tutmayı düşünüyorum. Bullet Journal'ın planlama değil de anı biriktirme versiyonu olacak. Tracker sayfalarını da istediğim gibi ayarlayabilmek için düz boş bir defterle başlayacağım.

Aslında geçen yıldan beri Moleskine'in 12 Month Color A Month Planner'ını da çok merak ediyorum. Sayfaları uygun olursa günlük olarak bunları da kullanabilirim. 12 ince kapaklı defterden oluşan bir set bu, her ay için farklı bir renk defter mevcut. 12 defteri bir arada tutan bir de kapağı var.

12 Month Color A Month Planner

Gün içindeki notlarımı almak içinse yine bu yılki gibi haftalık ajandamı kullanacağım. Ne yaptığımı da ajandama yazıyorum, çünkü günlüğümü doldurmaya fırsat bulana kadar çoğu zaman o günlerde neler yaptığımı unutmuş oluyorum. Haftalık ajandama notlar alıp sonra günlüğümü doldurmak en güzeli.

Bu yüzden haftalık ajanda alacağım kesin. Ama şu an için tek sorum kaldı: Cep boyu mu, büyük boy mu?

6 yorum:

  1. 18 aylıkların çıktığını biliyordum da 2017'lerin çıktığını senden öğrendim, sanırım Instagram'da yazmıştın =) Bana da çok erken geldi doğrusu, ben de Kasım - Aralık gibi alırım genelde. Bu sene Aliexpress'ten sevimli bir ajanda alıp kullanayım derken Şubat'I buldu gelmesi, aşırı derece de hevesim kaçtı ve resmen ilk defa ajandasız bir sene geçiriyorum, çok can sıkıcı =D Neyse bu sene ya Moleskine ya da Keskin Color alacağım gelecek sene için, Moleskine'in temaları güzel olduğu için onlardan alabilirim, keşke bir kaç farklı seçenek daha çıksa ama bunlar da çok güzel. Bir de şu kutulu 12 aylık olanı ben de çok beğeniyorum, o da güzel bir seçenek =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet geç gelmesi çok can sıkıcı bir durum, ben Moleskine'in 1 hafta içinde geleceğini bildiğim halde korkudan en geç Kasımda veriyorum siparişimi :). AliExpress'ten ajanda ya da takvim almamıştım ama yılbaşı için aldıklarım çok geç gelmişti. O tip şeyleri Eylül'de almak gerekiyor sanırım :).

      2017'de Moleskine ajanda kullanmam belki diyordum ama kapakları yine çok beğendim :). Keskin Color'ın defterlerini seviyorum ama sayfa rengi ve kalitesi iyi gelmiyor bana. Tüm sene her gün kullanacağım bir defterde tercih etmem sanırım.
      Aslında Leuchtturm'un da ajandaları var ama Türkiye'ye gelir sanırım.

      Sil
    2. Bunu yazdıktan sonra Moleskine'lere baktım ama cep boylarda pek istediğim gibi bir kapak bulamadım =/ Neyse gerçi daha vakit var, düz renk de alabilirm belki. Benim de aklıma Leuchtturm'lar geldi, onları da bir incelemek isterim doğrusu =)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bu sefer de ben normal boy kullanacağım sanırım :)

      Sil