19 Aralık 2015 Cumartesi

IKEA bardağında bile mum yakarım! :)


Yine muhteşem süpersonik bir kendin yap projesi ile karşınızdayım :). Videosu da var.
Videoda yapınca baya kayda değer bir işlem gibi görünüyor, burada yazınca anaokulu faaliyeti gibi kaldı :). Ama olsun güzel oldu, hem de çok kolay, siz de yapın!

IKEA'da 4,99TL'ye satılan bardaklardan aldım. Şekilleri tealight mumluk olmak için ideal, alt kısmı biraz tombik. Sonra bu bardağa kat kat sıvı sim sürüp ışıltılı bir hale soktum.

Gerekenler:

  • Cam bardak/mumluk/kavanoz
  • Sıvı sim veya yapıştırıcı ve toz sim
  • Sticker/Şablon


İstediğiniz desenlerde stickerlar alın veya internetten bulduğunuz şablonların çıktısını alın.Ben yıldız şeklinde stickerlar ve Pinsterest'ten bulduğum çam ağacı şablonu kullandım.


Desenleri bardağın üzerine yerleştirin. Desenlerin etrafından yaldızlı Sharpie ile geçerek çerçeve de çekebilirsiniz. Böylece yapıştırdığımız kısımlar boş kalacak, bardağın kalanını simle kaplayacağız.


Sıvı simi hobi dükkanları ve kırtasiyelerde bulabilirsiniz. Aslında sıvı sim ile tam olarak istediğim sonucu alamadım. Ben tamamen bol sim ile kaplı olsun istemiştim, sıvı sim ile böyle bir görüntü elde etmeniz çok mümkün değil. Ama toz sim ile uğraşmak istemediğim için başka seçeneğim yoktu. Toz simi mutlaka her yere bulaştırıyorum, gözlerime kaçıyor, günlerce saçlarımdan ellerimden gitmiyor. Eğer siz kendinizi bu kadar batırmadan işlemi gerçekleştirebilecekseniz, toz sim kullanmanız daha iyi olabilir :).


Yapıştırıcı olarak normal uhu da kullanabilirsiniz, "clear" olarak satılan camı bulandırmayan yapıştırıcılar da var bunlarla daha net bir görünüm de elde edebilirsiniz. Bardağın her tarafına yapıştırıcı sürüp toz sime bulayacaksınız. Böylece her tarafı sim ile kaplanmış olacak.Yapıştırıcı tamamen kurumadan da şablon olarak yapıştırdığınız desenleri sökün, yoksa kuruyunca onlar da yapışmış olur zorlanırsınız :)

Sıvı sim kullanacaksanız ise birkaç kat sürmeniz gerekecek.İkinci ya da üçüncü kattan sonra tamamen kurumasına fırsat vermeden yapıştırdığınız kağıtları çıkarın. Ve diğer kağıtları kalan boşluklara değmeyecek şekilde uygulayın.Arada bardağa fön makinesi tutup kurutarak fazla beklemeden bir sonraki katı sürebilirsiniz. Sim yoğunluğundan memnun kalana kadar devam edin.

167

Ve işte hazır :). Kendiniz için yapabileceğiniz gibi birine hediye etmek için de uygulayabilirsiniz.

976


0 yorum:

Yorum Gönder