13 Ağustos 2015 Perşembe

Simpsons Serisi Geldiii!!!



2. Simpsons serisinin satışına sonunda üç ay gecikmeli olarak başlandı. Globalde satışı Mayıs ayında başlayan, Adore Oyuncak’ın da Lego katalogunda “Mayısta sürpriz seri geliyor!” diye duyurduğu seriyi biz ancak ağustosta alabildik. Adore Oyuncak’ın bilgi vermemesi hatta sürekli yanlış bilgi vermesi konusunda aslında söylenecek çok şey var ama bir işe yaramadığını bilerek aynı şeyleri konuşup durmaktan sıkıldım artık.

Neyse, onu boş verelim, gelelim yeni seriye. Ben ayın onunda Marmara Forum’daki Toyzz Shop’tan aldım, kutu yarıya kadar azalmıştı bile, geleli bir hafta kadar olmuş. D&R ve Armağan Oyuncak’ta yoktu. Zaten Marmara Forum ve Capacity’de bu üç mağazadan birinde oluyor sadece, ki Marmara Forum Armağan’da şimdiye kadar hiç rastlamadım.

Kasanın yan tarafında biraz arkaya saklamışlar, ilk girdiğimde gözüme çarpmadı az kalsın “Yine gelmemiş ya!” diye üzülecektim ki, kenardan kenardan gördüm.

Her serideki ilk poşeti her zaman körlemesine alırım, içinde ne olduğunu anlamaya çalışmam. Yine öyle yaptım ve aldıktan sonra hemen kasadaki makası ödünç alıp açtım, Willie çıktı.



Instagramda bump code rehberi görüp telefonuma kaydetmiştim, şöyle bir şey 
Paketlerin alt kısmında kabartma şeklinde sayılar ve noktalar oluyor, onlar her figür için farklıymış. Ben Willie poşetini linkteki fotoğraf ile karşılaştırdım ama birbirlerine bir türlü benzetemedim. Kabartı noktaları görmek çok çok zor, görebildiğim noktalar da bu rehberdeki hiçbir figürünkine uymuyordu.

Bump code rehberinden hayır gelmeyeceğini anlayınca, Willie’nin olduğu poşeti çantama koydum, kollarımı sıvadım ve başladım paketleri mıncıklamaya. Öncelikli olarak istediğim figürler vardı -özellikle Martin Prince ve Professor Frink- , ama ilk alımım olduğu için seçtiğim bir figürü aramaktansa poşetlerde ne olduğunu anlamaya çalışıp ayrım yaptım. Bence bu yaklaşım daha çok işe yarıyor, çünkü herhangi bir figüre kafayı takıp onu aradığınız zaman körleşebiliyorsunuz ve o zaman da çok basit detayları bile atlayabiliyor insan.

Paketleri sıra ile elime alıp yoklamaya başladım. Biraz mıncıklamama rağmen ne olduğunu anlamadığım paketleri kutunun bir kenarına bıraktım, tam emin olamadıklarımı da daha sonra tekrar bakmak üzere önüme bir kenara ayırdım. Çünkü inat edince bu iş hiç olmuyor. Aynı kaybolan bir şeyi aramaya benziyor, inat edip yirmi kere aynı yerde dolanmanıza rağmen göremiyorsunuz ama kısa süre de olsa başka şeylerle ilgilenip dönüp geldiğinizde orda durduğunu fark ediyorsunuz. Bu yüzden mıncıklarken de bilemediğinizi geçin, sonra dönersiniz :).



Bu seri için büyük parçaları şöyle bir yokladıktan sonra (böylece Marge ve kız kardeşlerini hemen ayırabilirsiniz.) ilk olarak bacakları ayırıp mıncıklamak işi gerçekten çok kolaylaştırıyor. Gövdenin tutunması için üzerinde olan iki çıkıntı noktadan bacakları kolayca ayırt edebilirsiniz. Bulduktan sonra oynatmaya çalışın, eğer oynuyorsa uzun boylulardan biridir, oynamıyorsa kısa boylu Lisa, Bart, Milhouse, Martin ve Hans’tan biridir – Maggie’nin gövdesi tek parça, bacakları yok-.





Benim ilk bulduğum paket de kocaman saçları ile Marge oldu :). Hemen “Anladıklarım” kısmına ayırdım. Sonra Martin Prince’ın boyu kadar kitabı geldi elime, zaten çok istediğim için onu da ayırdım. Profesörü minik deney tüpünden, Lisa’yı ise Snowball II ve kuyruğundan tanıdım. Bart’ı ise şansa buldum, minik parçaları mıncıklarken elime sapanı geldi. Sonra arayınca bulamam, hazır elime gelmişken aldım.





Hans Moleman, Smithers ve Patty de birkaç kez elime geldi, ancak ilk sefer için yeterince minifigür ayırdığım için onları almadım. Hans Moleman’i oynamayan bacakları ve minik dikdörtgen parçadan, Smithers’ı üzerinde noktalar olan ikinci kare parçasından, Patty’i de çantasının sapından tanıdım.

Paketlere bakarken elime sık sık kare parçalar geldi, baştan yine de diğer parçalara bakıp içinde ne olduğunu anlamaya çalıştım ama sonra zaten karesiz bir sürü figür bulabileceğim için detaylarla uğraşmayıp bıraktım. Kare parçası olan çok figür var, kare bulduğunuzda diğer parçaları da yoklamanız gerekiyor ve diğer parçalar da o kadar ayırt edici değil. Bu yüzden çok uğraşmak istemezseniz ilk seferinde karelileri es geçip benim gibi diğerlerine yoğunlaşabilirsiniz.

312


Ayırdığım paketleri aldıktan sonra hemen yine kasadan makası ödünç aldım ve en heyecanlı kısım başladı: paketleri açmak. Tabi ki hepsini bilmiştim :).

875


Bump code rehberine aldıklarımı açtıktan sonra bir de ağbimle baktık ama yok yine beceremedik. Rehberdeki noktalarla bendeki paketlerin üzerindekilerin alakası yok, zaten noktaları görmek de çok çok zor. Belki bu resimdeki noktalar Amerika paketleri içindir, bizde satılan paketler Avrupa veya Asya için farklı olabilir. Siz yine de noktalara bir göz atın, belki görebilirsiniz, sonuçta paket mıncıklamaktan çok daha kolay ve kesin bir yöntem.


0 yorum:

Yorum Gönder