10 Ağustos 2015 Pazartesi

ibeking.com maceralarım


Geçen yaz ibeking’i ilk keşfettiğimde gözüm dönmüştü :). Çok tatlı defterler, kalemler satan bir site. Daha doğrusu ana sayfasında yazdığı gibi “ıvır zıvır severlerin dükkanı”. Defterler, kalemler, bantlar, scrapbook malzemeleri, sevimli kupalar, kitap ayraçları, mouse padler sattıkları ürünler arasında.

Aslında bu yazıyı çok daha önce yazmıştım, ama fotoğrafları bir araya toplayıp ekleyememişim bir türlü :). Yeni siparişlerimi daha sonra eklerim, ilk siparişim geçen sene temmuz ayındaydı. İki defter, bir kalem ve iki post-it aldım. Ürünlerin fiyatları çok pahalı değildi (toplamda 46,80TL ödemişim.) Hepsini çok beğenerek aldım, o yüzden fiyatların çok pahalı olduğunu düşünmüyorum, ama bu kadar sevimli olmasalardı o fiyatlara değmezdi gerçekten. Kargo ücreti fazlaydı, benim gibi kargo ücretine takmış biri olarak 6,50TL ödeyecek olmak sinirimi bozdu sadece.

İletişim bilgilerinde Yeşilköy CNR’ın adresi geçtiği için mail atarak kargo parası vermek istemediğimi, o adreste satış yapıp yapmadıklarını sordum. Kargo parası ödemektense gidip almak daha mantıklı geldi, hem de alacağım şeyleri görebilirdim. Bu tip şeyleri görerek almayı daha çok seviyorum. İnternet fotoğraflarından kalitesi ya da boyutları tam anlaşılamayabiliyor. Kısa sürede cevap yazarak sadece internet üzerinden satışlarının olduğunu söylediler. Ben de siparişimi tamamladım. Ya ertesi gün ya da iki gün sonra ibeking.com instagram sayfasında kargo bedava kampanyası olduğunu duyurdular. Biraz sinir oldum açıkçası, kargo ödemek istemediğimi belirtmiştim, kargo bedava kampanyası yapabileceklerini söyleyebilirlerdi. Kesin bir durum olmasa da öyle bir kampanya yapmayı düşündüklerini bile söyleyebilirlerdi, belki beklemez yine de kargo ücreti ödeyerek siparişimi verirdim ama en azından bende fırsatçı gibi bir izlenim bırakmamış olurlardı.

Siparişim kısa sürede elime ulaştı, hemen kargoya veriyorlar, İstanbul içinde de 1 günde geliyor kargo. Aras kargo ile çalışıyorlar, bu güzel, ben de Yurtiçi Kargo’dan hoşlanmayanlardanım.

Paketi açtığımda aldığım defterlerden biri beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Beklediğimden çok daha inceydi. Ama boyutunu ve kapak tasarımını çok sevdim.Sayfaları da oldukça kaliteli, boyutunun farklılığı nedeniyle kullanmaktan çok hoşlandım.



Aldığım diğer defter ise mavi kumaş kapaklı, ajanda görünümlüydü. Sayfaları biraz kalitesiz, ayrıca yoğun biçimde uhu/yapıştırıcı kokuyordu. Kokunun uçması oldukça uzun sürdü, çantama koyduğumda içini buram buram bally kokutuyordu. Ama onun da kapağının desenine bayıldım ve fiyatı çok çok uygundu.





Çocuklu post-ite de bayıldım, iyi ki almışım sürekli kullanıyorum. Otobüs şeklinde bir kartın içindeler, ben ajandamda sayfa işaretleyici gibi kullanıyorum, şu şekilde:



Bıyık post-iti çok severek aldım ama pek kullanamadım açıkçası, ama güzel. Puantiyeli kalem ise defterin tersine beklediğimden çok daha kaliteliydi. Yazımı çok güzel, kâğıdın üzerinde kayıyor, ucunun kalınlığı da ideal.




İlk siparişim elime ulaşınca kargo meselesi yüzünden siteden biraz soğumuştum ama bu mesafe indirim başlayınca bitti :). Bazı ürünler indirime girmişti, dayanamadım ve ikinci siparişimi eylülde verdim.



Ayıcıklı defteri çok beğendim, kapağı çok sevimli, sayfaları da güzel, kâğıdı kalitesiz değil. Cetvele zaten bayıldım, fiyatı da uygundu. Miffyli ve krallı kalemleri ise çok sevimli oldukları için dekor olarak aldım, pek kullanmadım :). Yazımı eşantiyon olarak verilen basmalı kalemler gibi ama kalemliklerimde çok sevimli görünüyorlar :).





Kitap ayraçlarını da sevimli diye aldım, ince kartondan olduğu için kitap ayracı olarak kullanmak için çok uygun değil aslında. Hemen eğilip bükülebilirler. Ben ayraçlarımı biraz hırpaladığım için genelde kumaş ya da peluş olanları tercih ediyorum. Bunları ise daha çok ajanda/defterlerimin arasında kullanıyorum, çok sevimli duruyorlar.

Sadece renkli defterler pek beklediğim gibi çıkmadı, ben biraz daha büyük olacaklarını düşünmüştüm. Ucuz olduğu için çok takılmadım ama, hem çantamın içinde böyle ıvır zıvır bir şeyleri not almak için bu tip mini defterlerden bulunması iyi oluyor.




Üzerinde Pirate Steering Wheel yazan minik defteri ise hediye göndermişlerdi, hala bu amaçla kullanıyorum :). Çantamın içinde duruyor, öylesine bir şeyler not almam gerektiğinde minik ajandamı doldurmaktansa onu kullanıyorum. Ufacık da olsa bu hediye kargo meselesinden sonra gönlümü kazanmaya yetti, zaten gönlümü kaptırmaya yer arıyordum :).

Sonraki siparişimi ise 17 Şubatta verdim. Birkaç kez kalem kutulara bakmıştım, beğendiğim iki farklı model vardı. Aldığım Miffyli olan da indirimdeydi. Bir türlü elim gidip almamıştım. Sonra minik bir makas almak geldi aklıma, böylece kasada makas bulup kestiremesem bile aldığım Lego Minifigures poşetlerini hemen açabilecektim :D. Kargo 7TL olmuştu ama kargo eklenince bile ürünlerin fiyatı uygundu, o yüzden çok düşünmeden aldım. He bir de hafta sonu 13 seriden ilk alımım için Bağdat Caddesi’ndeki Adore Oyuncak’a gidecektim, emin olamadığım paket olursa alıp hemen açarak bakıp ona göre diğerlerini mıncıklamak istedim :D.



Kalem kutunun yanında bir de Miffyli kalem hediyesi vardı, gri veya pembe olarak gönderiyorlarmış, şansıma pembe geldi ve çok sevindim. Kargom yine çabucak geldi, ve bir iki gün sonra da kargo bedava kampanyası yaptılar :). Bu sefer çok sinir olmadım, çünkü kargo parası ödememe rağmen fiyat yine de uygundu, hem de hafta sonu makas çok işime yaradı. Ama bundan sonra özellikle beklediğim bir şey stoklara girmediği sürece bir şey almak için kargo bedava kampanyasını beklemek için kendi kendime söz vermiştim.






Mesela şu tatlı kupaların bazı renk ve şekilleri Cuma günü stoğa girmişti. Aslında sarı ve kırmızı istiyordum ama sarı yoktu, ben de Kırmızı Working ve Pembe Faithful almaya karar verdim. Hazır kargo parası verecekken bir de beğendiğim ayraçları ekleyeyim dedim ve siparişimi oluşturdum. Cuma akşamı fırsat olmadı ve ödemeyi yapmayı unutmuşum, daha sonra sayfayı açtığımda sepetimin durduğunu gördüm, beni ekrandan atmadı. Ben de devam edip ödemeyi gerçekleştirdim. Mailime sipariş onayı geldiğinde fark ettim ki Kırmızı Faithful kupayı almışım, Working de tabii ki bitmiş. Durumu anlatan bir mail yazdım, cumartesi hemen yanıt verdiler. İki hafta sonra tekrar stoğa girebileceğini söylediler, ben de iptal etmek istediğimi belirttim. Pazar günü siparişimi hemen iptal ettiler, ve para kredi kartıma beklemeden yatmış. Sorunsuz ve çok hızlı bir iptal işlemi oldu yani, hiç uğraştırmadılar, tavırları biraz soğuktu ama önemli değil. Aslında bu tavrı profesyonel olarak bile görebilirsiniz, sadece bu kadar sevimli bir sitenin muhatapları (hem de instagramdaki ibeking hesabını takip ederken biraz daha yakın hissedince) bu kadar otomatik olmamalı. Bu bir sorun değil tabi ki, çok hızlı yanıt veriyorlar ve konuyu uzatmıyorlar önemli olan da bu.


Kendi kendime verdiğim bu kadar söze rağmen tabi ki duramadım. İbekingcom instagram hesabında Mickey ve Minnie’li kalemlerin stoğa girdiğini görmem benim için yeterli sebebi sağlamıştı. Esrarengiz Bahçe boyayanlar kervanına katılmak için de sabırsızlanıyordum, ama kitap ibeking’te tükenmişti. Zaten KitapYurdu’nda daha ucuzdu (13TL, kargo da 1TL), oradan sipariş verdim ama yeni boya kalemleri almadan nasıl boyamaya başlayabilirdim ki? Bir süredir kırtasiyelere, marketlere bakıyordum ama her yerde sadece Faber Castel vardı, bir türlü alasım gelmedi. Her seferinde de “Eskiden Bryunzel vardı, çok güzeldi, ebay’de bulur muyum acaba?”, “MonAmi vardı bir de, niye artık satmıyorlar?” diye düşünürken ibeking’te  MonAmi’nin kuru boyalarını görünce dayanamadım tabi ki. Tükenmez kalemlerini çok sevdiğim halde artık bulamaz olduğum Staedtler’in de ispirtolu kalemleri vardı, onu da attım tabi ki sepete. Bir de çok beğendiğim gözlüklü tombik çocuk şeklindeki defteri ve metalik mi boyadığına emin olmasam da metalik kuru boyaları da aldım. Ama geçen sefer beğendiğim kitap ayraçlarına bakmak hiç aklıma gelmedi.



Tabi bu arada Mickey ve Minnie’li kalemler tükendi, gözümde yaşlarla siparişimi verdim. Ağlanıp sızlanırken ibeking’e mesaj göndermek geldi aklıma. Kalemlerin tekrar stoğa girip girmeyeceğini sordum, eğer iptal olan bir sipariş olursa benim siparişime ekleyip kargoya verip veremeyeceklerini sordum, kalemlerin tekrar gelmeyeceğini Minnie ve Donald Duck olarak siteye ekleyeceklerini söylediler. Ertesi gün otomatik mail geldi, Minnie ve Mickey için stoğa girerse haber ver formu doldurmuştum, kalemlerin stoğa girmiş :/. Ama tekrar 7TL kargo ücreti vermek istemediğimden olan siparişime ekleyebilirler mi diye yine mail attım. Cevap geldi, kargosu teslim edilemeyen iki kişinin paketinden çıkan kalemlermiş, benim paketimi kargoya teslim etmişler. Ama bana indirim kodu tanımlamışlar, kalemleri kargo ödemeden alabilmem için. Tabi ki bu sırada kalemler tekrar tükendi. Ben de kargo bedava kodumla mecbur Minnie ve Donald Duck’lı seti aldım, yalnız kalmasınlar diye bir de bıyıklı kalem aldım.

Geç kalıp nihai amacıma ulaşamamış olsam da, çok ilgilendiler, her mailime yanıt verdiler ve derdimi anlayıp paketi çıkarmış olmalarına rağmen kargo bedava için indirim kodu gönderdiler. Son deneyimimle ibeking’in soğukluğundan ve ilgisizliğinden yakınma şiddetim biraz azaldı :).



İbeking.com’dan yaptığım tüm alışverişlerimi göz önünde bulunduracak olursam, genel olarak site güzel, çok sevimli ürünler var. İletişim konusunda bywonderland çıtayı oldukça yükselttiği için ibeking beni çok tatmin etmiyor. Ama hiçbir siparişimde sorun da yaşamadım. Bir şey sorarsanız yanıt verirler, bir sorun çıkarsa da çözerler ama öyle çok sevimli ekstra yardımcı bir muhatap beklemeyin.

Çılgınlar gibi sürekli bir şey alacak olmasam da, Ebay’deki Çinli satıcılara harika bir alternatifler. En azından çok hızlı, hemen kargoya veriliyor ve elinize geçiyor, günlerce “Acaba gelir mi?” diye posta beklemiyorsunuz. Fiyatlar ebay’e göre pahalı tabi ki ama kuşkusuz ürünler de Çin satıcılarının ürünlerinden çok çok daha kaliteli. ibeking’te gördüğüm bir ürünün aynısına ebay’de hiç rastlamadım. Yani birebir bir fiyat karşılaştırması yapmak doğru olmaz ama olayı sevimli kalem ve defterler çerçevesine indirgeyip bakacak olursak evet biraz daha pahalı olduğunu söyleyebiliriz :).
kırtasiye alışveriş

ibeking benim için varlığını sık sık neler varmış diye kontrol ettiğim, kargo bedava kampanyalarında bir şeyler alırım diye düşünüp dayanamayarak sipariş verdiğim bir site olarak devam ettirecek :).

976, 735, 358


3 yorum:

  1. Benim ikinci siparisim olacak dayanamayip 76 tl tutarinda alisveris yaptim ibeking hediye gonderdigini yeni duydum zaten yeni kesfettim sayilir neye gore veriyor acaba? Cok merak ettigim icin soruyorum yaninda poncik kalem verseler fena olmaz yani :D

    YanıtlaSil