22 Haziran 2015 Pazartesi

Yeni Başlayanlar, Hiç Bilmeyenler için Magnolia Puding Tarifi



Yapmasaydım tabi ki olmazdı :)

Cook Shop’ta Magnolia yemeyen var mı? Şimdi burada klasik New York’taki Magnolia Bakery’nin Banana Pudding’i hikayesine girmeyeceğim. Onu hiç yemedim, Cook Shop’takini ise çok seviyorum ama her yediğimde içimde evde yapma isteği uyanıyor. Çilek, nutella, oreo ne istiyorsam bol bol eklemek istiyorum.
Aslında bayadır aklımdaydı bu işe girişmek, pazar günü annemi çilek ayıklarken görünce harekete geçmeye karar verdim.


Orijinal tarife yaklaşma çabam sonuçsuz kaldı, yabancı sitelerde Magnolia Puding diye verilen bütün tarifler hazır vanilyalı puding ile yapılıyor. Ben de Türkçe sitelerde rastladığım en yaygın tarifi denedim ama açıkçası çok memnun kalmadım. Aslında tadı çok güzel oldu, kahvaltıda bile yiyorum :), ama beklediğim gibi değildi sadece. Aşağıda tarifini vereceğim, bildiğiniz bebek muhallebisi, ben biraz daha puding kıvamında nişasta tadı daha az bir tarif arıyorum aslında. Deneyeceğim bir tarif daha var, onun da tadına baktıktan sonra buraya ekler, hangisinin hoşuma daha çok gittiğine de karar veririm.

Malzemeler:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
3 çorba kaşığı nişasta (ben iki kaşık buğday, bir kaşık mısır nişastası ekledim.)
2 çorba kaşığı un
2 yumurtanın sarısı
1 paket vanilya
1 kutu krema (200 ml)
Bebe bisküvisi, oreo, çilek, muz, nutella

Eğer çok tatlı tüketmiyor veya kalabalık değilseniz, bu tarifteki ölçüler biraz fazla gelebilir. 1 litre sütten baya fazla muhallebi çıkıyor, bisküvisi meyvesi de derken de çok bereketli oluyor. Miktarları yarıya düşürebilirsiniz.

Yapılışı

1 litre sütü derince bir tencereye boşaltın.  Üzerine toz şeker, nişasta, un ve vanilyayı ekleyip mikser ile tamamen karışana kadar çırpın. Böylece muhallebinin topaklanmasını önlemiş olacağız.

İki yumurtanın sarısını beyazından ayırın, beyazları atmayın yüzünüze maske yaparsınız :). Sarıları da tencere ekleyip, mikser ile iyice karıştırın.

Tencereyi ocağa alıp orta-kısık ateşte (ocağın en küçük gözünde alevi sona yaklaştırabilirsiniz, ya da orta gözde kısık ateşte) dip tutmasına izin vermeden karıştırarak pişirin. Karışım koyulaşıp muhallebi kıvamını aldıktan sonra 1-2 dakika daha pişirip (un ve nişasta kokusu iyice kaybolsun diye, zaten koyulaşmaya başladığında tatlı muhallebi kokusunu duyacaksınız.) altını kapatın ve ocaktan alın. Kremayı eklemek için soğumasını bekleyeceğiz, kabuk tutmaması için ara sıra karıştırarak en azından ılık bir kıvama gelmesini bekleyin. Bu arada bisküvileri parçalayıp, meyveleri dilimleyebilirsiniz. Muhallebi soğuduktan sonra içine bir paket kremayı ekleyip mikser ile çırpacağız.

Bebe bisküvisi yerine Eti Burçak veya kedi dili de kullanabilirsiniz. Ben CiciBebe ile seviyorum, bence en çok o yakışıyor. Cook Shop’taki gibi ince bir bisküvi katmanı serpmek istiyorsanız, bisküviyi rondoda çekin. Ama çok uzun süre tutmayın, un gibi olur, bir kere tırtlatmanız yeterli. Eğer daha iri parçalar halinde olmasını istiyorsanız rondo işine hiç girmeyin, bir buzdolabı poşetinin içine koyup elinizle parçalayın. Ben Oreo’yu rondoya hiç koymadım, iri parçalar halinde daha çok sevdiğim için bu şekilde elimde parçaladım.

Nutella’yı da süt ile biraz inceltmenizde fayda var. Ben pişirdiğim muhallebi ile karıştırıp nutellalı muhallebi haline getirdim ve bir katına bundan döktüm. Biraz süt ile inceltip çikolata sosu gibi de dökebilirsiniz.

Magnolia Pudinginizi kavanozda, bardakta, tabakta veya kasede hazırlayabilirsiniz. Ben büyük bir tabağa hazırladım, kalanı ise buzdolabında kolay saklamak için kaselere bölüştürdüm.

167
Bir kat muhallebi dökün, üzerine cicibebe, oreo, nutella, çilek, muz ister tek tek isterseniz hepsinden dizin. Sonra bir kat daha muhallebi, bir kat daha malzeme. Üzerini bisküvi parçaları ile süsleyebilirsiniz. Cook Shop’ta istediğiniz malzemeli pudingi yan yana koyarak servis yapıyorlar, örneğin oreolu, nutellalı, çilekli Magnolia Puding yan yana konuyor. Ben öyle sevmiyorum, bu yüzden en alta bebe bisküvisi koyup üzerine muhallebi döktüm, onun üzerine çilekler dizip oreo kırıkları ekledim, üzerine tekrar muhallebi döküp aynı şekilde kat çıktım. En üste de nutella ile karıştırdığım pudingten sürdüm, böyle bir şey çıktı ortaya.


Süslemesini ve malzemeleri istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Bardak veya kavanozda servis edecekseniz de çilek veya muz dilimlerini bardağın iç çeperine dizin muhallebi ve bisküvi katlarını öyle dökün.



Afiyet Olsun :)


0 yorum:

Yorum Gönder