3 Haziran 2015 Çarşamba

Anne Ben Aksiyon Manyağı Oldum - Mad Max Fury Road

453

Mad Max’in eski filmlerini izlemedim. Fury Road’u da izlemeyi düşünmüyordum aslında,sinemada hangi filme gitsek diye konuşurken erkek arkadaşım “Mad Max IMDB’de 9 almış.” dedi, biz de onu izlemeye karar verdik :).

İzlemeden önce filmin konusunu okumuştum. Distopya olması içimi rahatlatmıştı, aksiyon filmlerinden pek hoşlanmıyorum çünkü. Söz konusu çok sevdiğim bilim kurgu bile olsa işin içine fazla aksiyon karışınca sıkılıyorum. Mad Max’i izleyince ise bu ön yargımı kırdım. Film sizi aksiyon manyağı yapıyor ama detaylar o kadar şahane ki boş boş birbirine ateş eden insanlar izlemediğiniz için hiç sıkılmıyorsunuz.

Yaratılan dünya oldukça farklı ve filmde bu dünyaya dair çok fazla detay yok. Bu nedenle yakaladığınız detayları ipucu olarak kullanıp düzene dair fikir yürütüyorsunuz. Okuduğum yorumlarda filmi izleyenlerden bazıları bu detaylara fazla yer verilmemesini eleştirmişlerdi, eski filmlerde kurulan yaşama dair daha fazla ayrıntı yer alıyormuş. Ama Fury Road da sizi ilk filmleri izlemeden anlayabileceğiniz kadar dünyanın içine alıyor.



Filmin geçtiği dönemde Dünya çöle dönmüş. Petrol ve su kaynakları çok sınırlı, bu kaynaklara ulaşım da çok mümkün değil. Bir topluluğunun lideri olan Immortan Joe, İmparator Furiosa’yı büyük bir tanker ve silahlı bir konvoyla benzin almak için gönderiyor. Ancak İmparator Furiosa’nın rotasından saptığını ve farklı bir yere gittiğini fark edince ordusunu toplayıp ve onların peşine düşüyor.


Her ne kadar yolda kaçan ve kovalayanların savaşı olarak ilerlese de kurulan dünyanın gariplikleri filme çok farklı bir hava katıyor. Immortan Joe başlı başına farklı ve pek de alışık olmadığımız bir karakter. Maskesini taktırıp, toplanan insanlara konuştuğu sahne ile Dark Knight Rises’taki Bane’e benzettim. Benzer çizgideki kötü adamları başka filmlerde de görmeye devam edeceğiz sanırım.



Özellikle Immortan Joe’nun savaşçıları War Boy’lar, inandıkları din ve ritüelleri oldukça ilgi çekici. Mesela savaşa katılan davullar ve gitarist harika bir fikir. Bana orduyu gaza getirmek için çalan Mehter Takımını hatırlattı ve müzik eskiden bir sürü toplumda ordunun motivasyonu iken neden artık filmlerde çok yeri yok diye düşündürttü. Sonuçta insan gücü ile kovalamaca ile girilen bir savaşta eski sistemdeki gibi müzik kullanılması çok akıllıca.





Ayrıca film erkek filmi değil. Güzel kadın kontenjanını kotarmak adına film Fury Road yerine İmparator Furiosa’nın Yolu şeklinde ilerliyor. Hatta Mad Max’in daha çok yan karakter gibi kaldığını da söyleyebiliriz, kadınların başında bir erkek olsun diye eklenmiş gibi bir hali var. Bu açıdan bakınca da filmi çok beğenmem, eski filmleri izlemediğim için beklentiye girmemiş olmamdan da kaynaklanıyor olabilir. Çünkü eski filmlerin hayranı olarak Fury Road’u izleyenler Mad Max’in arka planda kalmasından pek hoşlanmamışlar.


450

Mad Max Fury Road da izlemenizi tavsiye edeceğim filmlerden. Pişman olacağınızı sanmıyorum, en kötü ihtimalle “Böyle bir film de izledim.” dersiniz, çünkü gerçekten bu türü sevmeseniz de izlemeye değer bir film :).


0 yorum:

Yorum Gönder