5 Aralık 2016 Pazartesi

Beyoğlu Sahaf Festivali 2016 / 2


Beyoğlu Sahaf Festivaline ilk gidişimde tam çıkarken gördüğüm kart dolu kutuya bakamamak içimde kalmıştı :). Tiyatroya yetişeceğim için kalıp inceleyememiştim, festival de uzatılınca sonraki hafta sonu tekrar uğrama fırsatım oldu.

“O kutuya bakıp çıkacağım.” kisvesi altında yol alsam da, aklım SeGeSe’nin aldığı Altın Klasikler’deydi aslında. Hızlıca bir tur atıp gözlerimi klasiklere de diktim. O kart dolu kutuya da başından sonuna baktım tabi ki, ama pek bir şey bulamadım. Aldığım kartlar yine farklı standlardan oldu.



Madame Bovary ve Uğultulu Tepeler’i bulduğuma çok sevindim. Farklı standlardan 10’ar TL’ye aldım. Madame Bovary ciltli değil, çok iyi durumda da değil, ama kapağının güzelliği kalbimi fethetti. Bu iki kitap TÜYAP kitap fuarındaki Madame Bovary&Uğultulu Tepeler arayışımın da nedeni oldu.

Madame Bovary'nin arka kapağı





Yine farklı standlardan Persuasion ve Yaramaz Kızlar’ı buldum. 5’er TL’ydiler. Jane Austen’ı İngilizce okumayı hiç denemedim, Persuasion o yüzden ilgimi çekti.

Yaramaz Kızlar da küçükken en sevdiğim serilerden biriydi. Hatta yeni baskılar çıktıkça sırayla alıp hemen okuyordum ve bu yüzden kitapların yeni yazıldığını düşünüyordum :). Enid Blyton’ın 1968 yılında öldüğünü duyduğumda çok şaşırmıştım.
Bendeki baskıları hala duruyor, ama bu eski baskıyı görünce dayanamadım. Aynı standda üçüncü kitap da vardı, keşke onu da alsaymışım.

Gelelim kartlara. Bu sefer gönderilecek kartlarımı arttırmak isteğiyle seçkimi biraz daha geniş tuttum. Mesela çiçekli kartları çok tercih etmem ama Postcrossing’te seven insanlarla karşılaşıyorum. O yüzden beğendiğim çiçekli kartları da aldım. Alttaki iki kart Fransa’dan, sanırım Uğultulu Tepeler’i aldığım stanttaydı, sahibi birini hediye etti.



Karlı manzarayı beğenip de aldım ama içini açıp okuduğumda şaşırdım açıkçası. Engin Noyan gerçekten de Viyana Üniversitesinde eğitim almış :).




Bu kartın görünüşü hoşuma gitti:


Aralık için gerekliydi :), Mondial de çok heyecanlanmış :


Göndermelik çiçekli kartlar:
Unicef'in kartları çok kibar









Bu yıl sahaf alışverişlerine uzaktan bakıp özenmekle geçmişti. Beyoğlu Sahaf Festivali ile kitaplarla ilgili yeni bir zevkim oldu. TÜYAP kitap fuarının sahaf kısmından da iki kitap aldım, tüm aldıklarımla birlikte yazısını ekleyeceğim. Şimdi de NadirKitap’a bakıyorum, istediğim birkaç kitabı da oradan sipariş vereceğim :).


169, 274

0 yorum:

Yorum Gönder