30 Aralık 2016 Cuma

2017 Defter Düzeni


2016 ajandalarına veda, tertemiz 2017 sayfalarına merhaba :).

Biten ajandama dün biraz göz attım. İlk aylarda çok daha düzenli ve özenli doldurmuşum. Bahardan sonra sayfalar karışmaya başlamış, yıl sonuna doğru yazmadığım haftalar bile var. Sıkıldım mı, yoksa başka defterler de doldurmaya başlayınca ajandamın kullanım amacı mı değişti bilemiyorum. Ama yeni ajandamı sadece pratik değil, ileride baktığımda hoşuma gidecek şekilde doldurmak istiyorum.

2016 ajandam
Geçen yıl bu zamanlarda da benzer şeyler düşünüyordum, hangi defteri ne için kullanacağım? Başladığım düzen yıl içinde de farklılaştı. Öğrendiklerimle 2017 sistemini biraz daha farklı kurmaya karar verdim.

İlk büyük değişiklik: senelerdir cep boy haftalık ajanda kullanıyordum, bu yıl büyük boya geçtim :). İşe zaten sırt çantası ile geliyorum, defter taşımak problem değil. Büyük boyda yazma alanım genişleyince daha düzgün notlar tutabilirim diye düşündüm.


Günlüğüm
Geçen yıl cep boy günlük ajandayı “journal” tarzı bir günlük olarak düzenlemeye başlamıştım. Yazın bıraktım, sonra da devam edemedim. Her güne ayrılmış bir sayfa olması biraz sıkıcı. Özel bir gün daha geniş bir sayfayı hak ederken küçücük bir yere sticker sığdırmaya çalışmak hiç eğlenceli değil. Ya da işten geldikten sonra evde uyuyakaldığım günler için sayfayı dolduracak materyal düşünmek. Aktivitesiz günler bir açıdan iyi sadece, ne yapsam da doldursam diye düşünürken yaratıcılığınız gün yüzüne çıkabiliyor. Bu sayfa gibi:


Bu yıl journal konseptini bullet journal ile kaynaştırıp dümdüz bir defter ile ilerlemeye karar verdim. Hatta kendimden hiç beklemeyeceğim bir karar verip 2016’da başladığım bir defterle devam edeceğim. Yeni yıl/yeni konsept, yeni defter ile başlamalı takıntımı bu kadar kolay nasıl aştığımı hala anlayabilmiş değilim.
Bu defterin BuJo kısmı sevdiğim ek bölümlerden oluşacak, Tracker ve Log kısımları. İçeriği ise planlama değil kayıt tutma amaçlı olacak. Ne zaman hangi kitapları aldım, hangi filmleri izledim, kaç kez sinemaya gittim, hangi tiyatroları beğendim ve o gün ne yapacağım değil de ne yaptığım. Yazmaya değer bulduğum günler için süsleyip püsleyip sayfalar hazırlayacağım, tarihleri de kendim atacağım için yer sıkıntım da olmayacak. İster yarım sayfa, ister üç.

Kendi kendimi şaşırttığım diğer konu da hedefler ile ilgili. Özel hayatımda hedef koyma ile ilgili ciddi sıkıntılarım var. Gereksiz buluyordum. Özellikle yıl sonunda GoodReads hedeflerini tutturmak için ince kitaplar arayan insanları gördükçe tepem atıyor :). Geçen yıl ilk kez kendime Goodreads’te 13 kitaplık bir hedef koydum. Her ay bir kitap+bir de bonus olarak düşündüm. Yarış halinde saçma hedefler koymak bana hala çok saçma geliyor, onun orada durup da beni germesinden hoşlanmıyorum. Ama bu yıl fark ettim ki, mantıklı bir hedef koymak gerçekten motivasyon sağlıyormuş. Yaz öncesi hiç kitap okumadığımı GoodReads sayesinde fark ettim, ve en azından hedefime ulaşmam gerektiğini düşündüm. Sonuçta 18 kitap ile bu yılı kapatıyorum.


Bu hedef işi hoşuma gitti, geçen yıl Moleskine’in hedef tablolarından birini doldurmuştum. Oraya yazdığım bazı maddeleri bu yıl gerçekleştirmiş olmakla da gurur duydum kendimce :). Bu sene için de günlük olacak dediğim defterime bir hedef sayfası oluşturacağım. Hedefler deyince hemen aklıma geliyor, 2017’de mutlaka Şükran Tablosu da tutmak istiyorum.


Seyahat defterlerim ile uğraşmak bu yıl beni çok mutlu etmişti. Her ne kadar ikisini de yarım bırakmış olsam da, hepsini tamamlayıp 2017 seyahatleri için de aynı konsepti devam ettireceğim.

Bu yazı burada dursun bakalım, yıl içinde neler değişecek, nelere devam edip neleri bırakacağım göreceğiz.


Mutlu Yıllar!


167, 135

1 yorum: