15 Ocak 2016 Cuma

2016 Ajanda ve Takvim Tercihlerim



Yine geciken bir yazı :).  Videosunu eklemekte geciktim, yazısı daha da geç kaldı.



Bu yıl kullanacağım ajanda ve takvimlerden bahsedeceğim. Yani şimdilik kullanacaklarımdan :). İlerleyen aylarda eklemeler olabilir tabi ki :).

Ajanda/Günlüklerim

Geçen yıl severek kullandığım Moleskine haftalık ajandanın cep boyundan bu yıl için de aldım. Sayfa düzeni ve boyutu benim için çok uygun. Tüm yıl boyunca sıkılmadan severek kullanmıştım.

2015 Ajandam
Ajanda kullanmayı çok beceremiyorum aslında, hem o kadar düzenli bir insan değilim hem de ajanda ile planlayacak bir hayatım yok :). Bu yüzden geleceğe dair yazdığım tek şey aldığım tiyatro ve uçak biletleri oluyor. Bileti aldığım an (uçakta ucuz bilet, tiyatroda güzel koltuk yakalamak için biletlerimi erken alıyorum) ajandamda o güne ait boşluğa saatini yazıyorum. Gerçi artık tiyatronun salonunu da yazacağım, bu sene uçak kaçırmak dışında saat ile ilgili vukuatım olmadı ama tiyatro salonunu karıştırdım. Ben Kadıköy sahnesinden bilet aldım sanırken bizim gideceğimiz oyun Harbiye’de çıkmıştı :).



Durum bu olunca benim ajandam da daha çok günlük tarzında oluyor. Genelde bir iki gün sonra –bazen bir hafta- o güne dair kısa notlar yazıyorum. Kimi günler yazdıklarım biraz daha günlük modunda oluyor, “Bugün çok sıkıldım.”, “Şuraya gittik çok eğlendim.” gibi duygularımı anlatmaya da başlıyorum. Bazı günler ise yazdıklarım:
Ofis
Akşam ev
Film izledik
Yine erken yatamadım.
şeklinde çok mekanik oluyor. Neleri nasıl yazdığım sene içinde değişiyor yani.

Bence zaten günlük/ajanda yazmak da böyle bir şey, size özel bir defter o, içindekiler de size özel. Duruma göre döneme göre değişebilir. Nasıl rahat ediyor, nasıl istiyorsanız öyle olmalı. Kendinizi illa hedeflerimi, planlarımı ya da duygularımı yazacağım diye kısıtlamayın. Zaten öyle olunca insan belli bir süre sonra sıkılıp bırakıyor. Yani ben bırakıyorum :).


2015 ajandam bütün bir sene boyunca doldurabildiğim ilk defter oldu. Çünkü ne yazmam gerektiği ile ilgilenmedim, ne istiyorsam onu yazdım ve sonuçta ortaya ajanda/günlük arası bir şey çıktı. Şimdi geri dönüp baktığımda çok mutlu oluyorum, unuttuğum ufacık detayları hatırlıyorum. İşten gelip annemin mantı yaptığını görmek mesela, ya da Sirkeci’de 2,5TL’ye Stabilo bulduğumuz gün veya sokaktaki kedimin yanıma ilk yanaştığı gün gözüme çarpıyor, hatırlayınca mutlu oluyorum. Ajandamın haftalık çizelge düzenini de bu yüzden daha çok seviyorum, hem lafı fazla uzatmama olanak tanımıyor, hem de notlar daha kolay okunuyor. Uzun uzun günlük tutunca ilerleyen günlerde eski sayfalara göz attığımda bu detaylar gözüme çarpmıyor maalesef, oturup baya okumak gerekiyor.

Ajandanın sağ taraftaki sayfası da boş alan sağlıyor. Buraya o haftaya dair notlar alıyorum. Çizelge kısmına sığmayan detaylar, AliExpress’ten seçtiğim şeyler, Eminönü’nde kartpostal satan dükkanlar gibi. “Bunu unutma!” veya “Buna daha sonra bak!” notları yani.

Bu şekilde kullandığım için geçen yıl ajandamla çok rahat etmiştim. 2016 için de aynısından alacağım belli olmuştu böylece.


Haftalık ajandamı alırken sadece kapağını çok beğendiğim için cep boyu günlük ajandayı da almıştım. Çünkü mavi renkliydi ve kapağında Linus vardı. Defter olarak kullanmayı düşünmüştüm, kitap defterim yapacaktım. Şu an bu kararımdan vazgeçip minik bir günlük olarak doldurmaya başladım bile. O güne dair duygularımı, düşündüklerimi ve yine tabi ki yaptıklarımı kısaca yazıyorum.

2016 Günlük Ajandam
Bunların yanı sıra bu sene için bir de scrapbooking tarzı bir günlük tutma düşüncem var. Ama bu bambaşka bir yazının konusu olmalı bence :), biz şimdi takvimlere geçelim.

Takvim

Yine geçen yıldan belli olup listeme erkenden giren bir de takvimim var.


Bu minik takvimi yine 2015’te kullanmış ve çok sevmiştim. 2016’da kullanmaya da daha geçen yıldan karar vermiştim. Zaten takvimi de yazın aldım :).

167

Amazon’da satılıyor, fiyatı 5$, buradan bakabilirsiniz. Ben aldığım sırada 5 dolar da Türkiye’ye gönderim ücreti vardı. Ben Amerika’dan arkadaşım geleceği için ona gönderdim, o da gelirken getirdi.

358

Takvimi geçen yıl Remzi Kitabevi’nde de görmüştüm, fiyatı 45TL’ydi. Bu sene getirdiler mi fiyatı nedir hiçbir fikrim yok ama.

Takvimim ajandalarım ile de çok uyumlu :):






Minik takvimi çok sevince 2016 için hızımı alamadım ve biraz daha büyük bir masa takvimini de aldım :).



Yine Amazon’dan, fiyatı ise 11.65$. (şurada)



Üst kısmında her gün farklı bir karikatür bandı var. Arkasında da komik sözler, bilgiler veya bulmacalar.

Ofis masama koydum ama kullanışlı diye değil, sevimli olduğu için hep gözümün önünde dursun diye. Her güne ayrı bir sayfa ayrıldığı için çok pratik değil aslında, ofiste aylık takvimler daha kullanışlı oluyor. Bunun için ise National Geographic’in Aralık sayısı ile birlikte verdiği masa takvimini kullanıyorum.

Hem her ay için güzel fotoğraflar oluyor hem de tüm ayı, geçmiş ve gelecek ayı da görebiliyorum. Ofis için ideal yani :).



Bir de kafileme sonradan katmayı alışkanlık edinebileceğim bir takvim var, İletişim Yayınları Edebiyat Takvimi. Geçen yıl da Ocak ayının sonunda almıştım, bu sene alıp almayacağıma henüz karar vermedim ama birkaç ay sonra da alabilirim.



Eskiden duvara asılan Saatli Maarif Takvimleri gibi, bu masada duruyor ve ana teması edebiyat. Ön sayfasında geçmiş yıllarda o gün olan olaylar yer alıyor. Arka sayfa da ise alıntılar ve arkası yarın bir hikaye. Her gün yaprağını koparapı takip etmek gerçekten çok keyifli ama ben geçtiğimiz yıl ipin ucunu baya bir kaçırdım. Okumadığım hatta bakmadığım koca bir tomar takvim yaprağı kaldı ve bunları bitirmeden 2016 için olanı almak istemiyorum :).

Sizin ajanda ve takvim tercihleriniz neler oluyor? Ne tür şeylerden hoşlanıyorsunuz? Yorum bırakırsanız çok sevinirim :).


4 yorum:

  1. Bayıldım takvimlere :) hatta geçen seneden beri bayıldım :)

    YanıtlaSil
  2. snoopy zebra sarasaya bayıldım nerden aldınız yoksa sergül katodanmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, instagram satıcılarının fiyatlarını pahalı buluyorum. Blogta Snoopy serileri alışverişimin yazıları var, arama kısmından ulaşabilirsin. :)

      Sil