30 Mart 2016 Çarşamba

46



Pazartesi sabahına uykusuz başlamak mı, yoksa diziyi ertesi gün internetten izlemek mi? Karar vermem gereken bir konu daha çıktı :).

İlk bölüm için karar vermek kolay oldu tabii ki, pazar gecesi izledim. Zaten yatıp uyuyamamak gibi bir pazar lanetim var, bari bir işe yarasın. Yayın saatini sürekli değiştirip en sonunda diziyi gecenin köründe başlattıkları için biraz söylendim tabi ki ama reklamsız ve bir saat olması harika. En azından bölüm süresini uzatmak için yan olaylara yüklenip bizi ana konudan soğutmayacaklar.


Toplu saçlı Erdal Beşikçioğlu karizması bir yana ben dizinin hikayesini de sevdim. "Breaking Bad gibi olacak.", "46 raporu yüzünden dizinin adı 46 olmuş." dedikoduları ile kendimizi diziye hazırlamıştık. Ama dizi başlamadan 46'nın kromozom sayısı olan 46 olduğu ve Breaking Bad çakması değil de Dr. Jekyl ve Mr. Hyde hikayesi olduğunu açıklamışlardı. Bu konu benim ilgimi daha fazla çekti. İlk bölümü de oldukça beğendim.

450

Dizi ile ilgili tek sıkıntım -artık sebebi acemilik mi bütçe mi her neyse- görüntülerdeki basitlik oldu. Mekanlar harika ama TV ekranında eğreti duran bir şeyler vardı, sanırım çekim kalitesi ile ilgili.
Eskiden PC'de Türkçe korku adventure oyunları çıkmıştı. Bir tanesini daha net hatırlıyorum, konusu çok güzeldi, oynamak da eğlenceliydi. Karakterler film olarak çekilmişti, animasyon değildi, sadece mekanlar animasyondu. Ama görüntü o kadar kötüydü ki tam gerilecekken insanı bir gülme alıyordu :). Karakter yürürken tek boyutlu bir postere dönüşüyordu mesela. Ağbim aslında oyunu baştan çok güzel yaptıklarını, ama o haliyle her bilgisayar çalıştırmayacağı için oyun satılmaz diye korktuklarını, bu yüzden de kaliteyi çok düşürdüklerini söylemişti. O kadar üzülmüştüm ki. Gerçekten çok güzel olabilecek bir oyun saçma bir pazarlama kararı yüzünden sönüp gitmişti.Oyunu oynarken rahatsız hissediyordum, o hikayeye yakışmayan bir görüntü vardı karşımda.

46'yı izlerken de hep o oyun geldi aklıma.Ama ekrandan gözümü ayırmama neden olmadı tabi ki :). İkinci bölümü de merakla bekliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder