9 Haziran 2016 Perşembe

Kurşun Kalem


İlkokul birinci sınıfta çubuk çizmekten harf yazmaya terfi ettiğim günlerde ağbimin mekanik kalemlerini keşfetmiştim. Aslında uzun süredir gözüm üzerlerindeydi ama ağbim bir akşam ödev yaparken artık kullanmaya hak kazanmışım gibi bana bir Rotring uzattı. Ucu defalarca kırarak ödevimi bitirdim, kalemi kalem kutuma koydum. Çok havalıydı. Ama havası uzun sürmedi.

Annem bu tip kalemlerin henüz bana uygun olmadığını söylemişti. Zaten birinci sınıf klasiği olan o dil dışarıda kalemi bastırarak yazma huyumdan henüz vazgeçmemiştim, Rotring’in ucu da sürekli kırılıp duruyordu ve ağbimin bana verdiği uçlar yetmiyordu. Uysalca boyun eğdim ve “büyüyünce” kullanmak üzere ilk mekanik kalemimi evde bıraktım.

Sonra tabi ki hepimiz gibi Rotringler kalem kutumun vazgeçilmez üyesi oldu. Üniversiteyi bitirene kadar birçok farklı marka mekanik kalem kullandım. Ne olduysa ondan sonra oldu ki, artık mekanik kalemle rahat edemiyorum. Neden bilmiyorum, hoşuma gitmiyor onlarla yazmak. Sevdiğim iki mekanik kalem var, eski ince Rotring Tikky'ler, bir de Lamy.  Onları da çok keskin ve sert şekilde yazmak istediğimde kullanıyorum (HB uç kullanırım her zaman.)


Ortaokuldan beri kullandığım Tikky'lerimden sadece biri bugünlere ulaşabildi. HS Kırtasiye çok sevdiğim ve daha önce kaybettiğim renkleri bana hediye etti. Senelerdir kullandığım kalem kadar kıymetliler benim için, üçüne de gözüm gibi bakıyorum :).


Bir de ilk Lamy kalemime gözüm gibi bakıyorum. Üniversitedeyken almıştım, kırmızı, hem roller hem kurşun mekanik kalem. Ucunun kenarı kırıldı ama olsun, hala çok seviyorum ve kullanıyorum. Artık bu kalemden de yok zaten. Bir de mavi Lamy mekanik kalemim var, rengini çok severek almıştım.

735

Daha sert ve ince yazmak istediğim zaman bu beş kalemden birini kullanıyorum. Ama çok bu da çok sık olmuyor. Belki artık ders notu tutar gibi saatlerde yazmadığım için kurşun kalem kullanmak daha çok hoşuma gidiyor.


Mekanik kalemleri kimse elimden almadan kurşun kalemlere kendi rızamla geri döndüm yani.

Kurşun kalem kullanmayı çok seviyorum. Mektup ve posta kartlarının müsveddelerini bir deftere kurşun kalemle yazıyorum. Aldığım notlarda da çoğunlukla kurşun kalem kullanıyorum. Günlük ya da anı defteri doldururken ise sadece taslak için kurşun kalem kullanıyorum. Kurşun kalemle yazılan sayfalar çok temiz görünmüyor gözüme, dağılacak gibi geliyor. Bu yüzden kurşun kalemle taslak oluşturduysam da üzerinden tükenmez ya da dolma kalemle geçip kalan izleri siliyorum.

Öyle çok fazla kurşun kalemim yok aslında, çoğu konuda olduğu gibi bunda da biraz sabit fikirliyim. Genelde aynı markaları kullanıyorum, bunlardan biri de Dixon Ticonderoga.


Bu marka ile üniversitede tanışmıştım, bir arkadaşımdan almıştım klasik sarı renginden. Eski kalemlere benzemesi hoşuma gitmişti, çok da güzel yazdığını görünce favorilerim arasına girdi.

Sarı boyalı gövdesi üzerindeki yeşil yazıların görüntüsünü seviyorum, nostaljik silgisindeki metalin de sarı-yeşil olması çok güzel duruyor. Yazımı da güzel, ucu da oldukça dayanıklı.

Ben #2 HB kullanıyorum. #1 Extra soft, #2 Soft, #2,5 Medium, #3 Hard, #4 Extra Hard olarak geçiyor. Ben diğer sertlik derecelerini denemedim, ilk kullandığım kalem de 2 numara yumuşaktı, hala da onu kullanıyorum ve çok memnunum.

Dixon Ticonderoga kurşun kalemler Türkiye’de bazı kırtasiyelerde satılıyor ama ben Amazon.com’dan 12’lik kutular halinde satın alıyorum. Bir kutu çok uzun süre gidiyor zaten.

Aynı kalemin bir de siyah gövdelisi var. Silgisi ve gövdesi siyah. Ben sadece çok güzel göründüğü almıştım :), bu yüzden yine 2 numara ve HB tercih ettim. Zaten siyah gövdede sadece 2 numara mevcut. Yazımı açısından sarılardan bir farkı yok bence sadece elde biraz daha ciddi duruyor :).

Kurşun kalemde tercih ettiğim diğer marka ise Stabilo. Yine kalemlerin hem yazımını, hem de renklerini ve tasarımlarını beğeniyorum.


Stabilo’nun Swano serisi ilk göz ağrım. Sade görüntüsünü çok seviyorum. Beyaz ve boyasız gövdeli olanlar favorim. Kalemde ham tahta görüntüsünü zaten çok severim ama pürüzlü olursa hoşuma gitmiyor sadece. Stabilo’nun dışı vernikli gibi pürüzsüz ve parlak bu yüzden severek kullanıyorum :).

Ama Stabilo’nun kurşun kalemlerinde en sevdiklerim Schwan pastel serisi tabi ki de. Çok güzel renkleri var. Hatta sanırım yeni renkleri de çıkmış, ilk fırsatta bakacağım.


Bloga daha önce Stabilo kurşun kalemlerim ile ilgili bir yazı eklemiştim, ona da göz atabilirsiniz dilerseniz.
STABILO

Son olarak ise favorilerim arasında olduğunu itiraf etmesem de senelerdir kullandığım Morning Glory var. Bu kalemleri yine gövde renkleri hoşuma gittiği için almıştım. Beş sene önceydi sanırım, Kabalcı’dan bir kutu almıştım. Çok bereketli çıktı hala kullanıyorum. Gerçi bitmesin diye oldukça dikkatli kullandım, her renkten birer tane ayırıp saklamıştım, çünkü bu kalemlerden bir daha hiçbir kırtasiyede göremedim.

Aslında Morning Glory’lerin üçgen prizma şeklinde olmasını çok sevmiyorum. Ama renkleri çok güzel, bu şeklini dengeliyor :). Stabilo ve Dixon’lara göre daha sert bir yazımı var, HB’ci biri olarak bu özelliğini de seviyorum.

Uzun süredir bunlar haricinde kullandığım kurşun kalem yok. Faber Castell’in kalemlerini hiç sevmiyorum, ilkokuldan beri kullanmamışımdır. Renkleri ve desenleri hiç ilgimi çekmiyor, bence fazla karışık, yazımı da keyif vermiyor bana. Sürekli kağıtta takılıyor hissi bırakıyor.

Dikkatimi çekip de aklıma gelen başka kurşun kalem yok sanırım :). Siz neler kullanıyorsunuz?


3 yorum:

  1. Selam,bende kurşun kalem ile yazmayı sevenlerdenim daha yumuşak daha rahat oluyor birde bitince yenisini almak güzel oluyor:) Ve aynen keskin daha düzgün yazılacaksa hb uçlu kalem tercih ederim.Bu arada bende yeni blog açtım yolun düşerse beklerim görüşürüz^^

    YanıtlaSil
  2. Rotring Ticky'lerden herhangi biri satılık mı? :)
    değilse bile satın alabileceğim bildiğiniz bir nokta varsa belirtebilirseniz çok sevinirim. :)

    YanıtlaSil